--2-- INFO-LEGISLATIV SIBIU (oras)


   
 
Home Contact Abonare Mobil

 arata telefon , arata mobil
 arata email
            CAUTA

 DEBIT COLECTSIB
miercuri, 24 Apr 2024 | 13:56
 
 


RECUPERAM DEBITE

Documente fiscale
Recuperam cu profesionalism
Intarzieri la plata facturilor de peste 20 de zile
Colaboram cu AGENTII DE DETECTIVI PARTICULARI
INFO LEGISLATIV
MODALITATEA DE PLATA

reclama

  INFO LEGISLATIV

Avantajele suspendarii firmei   

29-07-2009

De ce suspendarea activitatii firmei In contextul în care de la 1 mai 2009 a intrat in vigoare impozitul forfetar de minim 500 de euro (2200 lei) pentru o firmă fara activitate, prevazut de Ordonanta de urgenta nr. 34/2009, suspendarea activitatii societatii este o solutie care permite continuarea existentei firmei si, pe de alta parte, mult mai ieftina decat dizolvarea. Potrivit legii, o societate poate sa isi declare inactivitatea pe o perioada ce nu poate depasi 3 ani (art. 237 alin. 2 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare). Daca activitatea firmei a mai fost suspendata anterior, la calculul perioadei de 3 ani se vor socoti si perioadele de suspendare anterioare. Avantajele suspendarii activitatii fata de dizolvare Avantajele suspedarii activitatii unei societati comerciale fata de dizolvarea si radierea acesteia sunt multiple si costurile mai reduse. Va prezentam mai jos urmatoarele exemple: Exemplul 1: Suspendarea activitatii societatii Pentru suspendarea activitatii se percepe in general un onorariu de aproximativ 300 lei, la care se adauga taxele la Registrul Comertului ( aproximativ 215 lei pentru suspendarea activitatii la sediu, la care se adauga 30 lei pentru fiecare punct de lucru autorizat sau activitate autorizata la terti), iar solutionarea cererilor se face in 5-7 zile lucratoare. In perioada suspendarii activitatii societatea nu poate face nicio tranzactie si totodata se recomanda si inchiderea contului bancar pentru a nu produce comisioane, dobanzi, etc. Bilanturile contabile se depun in continuare la 6 luni si un an. Exemplul 2: Dizolvarea, lichidarea si radierea societatii Costurile legate de di­zol­­va­rea, lichidarea si radierea unei fir­me se situeaza la circa 2000 de lei. Din a­ceas­tă suma, aproximativ 750 de lei re­pre­zinta taxe ce tre­­buie pla­ti­te la Registrul Co­mer­tului, iar diferenta - ono­ra­riul minim al li­chi­datorului. Procedura are o durata de aproximativ 90 de zile. Reluarea activitatii dupa suspendare Daca se intrezareste posibilitatea realizarii unei operatiuni comerciale generatoare de profit, reactivarea societatii poate fi efectuata dupa trecerea perioadei suspendarii sau oricand in baza hotararii/deciziei asociatilor care va fi inregistrata la Registrului Comertului si Aministratia Financiara. Costurile si durata inregistrarilor legate de reluarea activitatii sunt acelasi ca si la suspendarea activitatii. Declararea suspendarii firmei la Administratia Financiara Important : In ceea ce priveste declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul de stat si la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale (formularele 100 si 102) si Decontul de taxa pe valoarea adaugata (formularul 300), se depune o cerere la Administratia Financiara pentru aprobarea regimului de declarare derogatoriu. Cererea se solutioneaza in termen de 30 zile de la data depunerii, iar organul fiscal comunica în scris contribuabilului perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat. Cererea poate fi respinsă în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege sau când organul fiscal consideră, motivat, că acordarea regimului de declarare derogatoriu solicitat poate conduce la apariţia unor cazuri de evaziune fiscală. Conditiile care trebuie indeplinite de catre firme pentru obtinerea regimului derogatoriu, prevazute de OMF 864/2005: -sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat; - sa nu desfasoare nici un fel de activitate; - sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale; - sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului; - sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor; - sa nu fie in curs de derulare un control fiscal. Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu contribuabilii nu au obligatia de a depune formularul 100, formularul 300, formularul 101, formularul 120. In cazul in care nu se aproba regimul derogatoriu, pentru evitarea amenzilor trebuie depuse in continuare, trimestrial, declaratiile cu valoare 0. Acte pe care este necesar sa le puneti la dispozitia echipei de avocati: - copie C.I. asociat/asociati; - copie dupa certificatul de inregistrare al societatii; - stampila societatii; - copie de pe ultimul act constitutiv actualizat; - certificat constatator, daca il detineti. Lista cu contribuabilii care nu datoreaza impozitul minim (forfetar) stabilit prin OUG nr. 34/2009 -societatile in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului (suspendate); -intreprinderile fara personalitate juridica – Persoane Fizice Autorizate (PFA), Intreprinderile Individuale (II) si Intreprinderile Familiale (IF); -contribuabilii infiintati in cursul anului, pentru anul in care se inregistreaza la Registrul Comertului; -societatile care la data de 1 mai 2009 se aflau in inactivitate temporara si aceasta inceteaza in cursul anului 2009, pentru perioada aferenta de la incetarea inactivitatii pana la 31 decembrie 2009; -contribuabilii care desfăşoară activităţi de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizează aceste venituri în baza unui contract de asociere; -persoanele juridice străine şi persoanele fizice nerezidente care desfăşoară activitate în România într-o asociere fără personalitate juridică; -persoanele juridice străine care realizează venituri din/sau în legătură cu proprietăţi imobiliare situate în România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare deţinute la o persoană juridică română; -persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât şi în străinătate din asocieri fără personalitate juridică; -fundaţiile române constituite ca urmare a unui legat; -cultele religioase, in conditiile prevazute de lege; -instituţiile de învăţământ particular acreditate, precum şi cele autorizate, in conditiile prevazute de lege; -asociaţiile de proprietari constituite ca persoane juridice şi asociaţiile de locatari recunoscute ca asociaţii de proprietari, in conditiile prevazute de lege; -organizaţiile nonprofit, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale, in conditiile prevazute de lege; -persoanele juridice care au obţinut, înainte de 1 iulie 2003, certificatul permanent de investitor în zonă defavorizată; -alti contribuabili prevazuti de lege.


 
 
CONTACT DEBIT COLECTSIB

 arata tel , arata mobil
 arata email
 
reclama
powered by AAZ.ro © 2011 | Contul meu | Ajutor | ANPC | Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro

Ne vom ocupa de recuperarea sumelor restante de bani pentru dvs. cu diligenta unui bun proprietar al creantei. NU RECUPERAM - NU PLATITI NIMIC
 
X